Mitsubishi Eclipse
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
2012.09.10.

Képtár: Club 3G (44)



2012.05.02.

Képtár: Club 3G (43)



2012.01.12.

Képtár: Club 3G (42)



2011.10.09.

Képtár: Club 3G (41)



2011.08.01.

Képtár: Club 3G (40)

 
 
 
 
Érdekességek
Érdekességek : Mitsubishi GDI - Közvetlenül a harmadik évezredben

Mitsubishi GDI - Közvetlenül a harmadik évezredben

forrás: kocsiauto.hu  2006.11.04. 20:11

A Mitsubishi az 1995-ös frankfurti autószalonon mutatta be szenzációs alkotását, három évtizedes intenzív fejlesztőmunka eredményét, a közvetlen befecskendezéses GDI (GasolineDirectInjection) benzinmotort, amelyet a világon elsőként - számtalan díj, elismerés után - immár sorozatban gyárt


  
Egy évszázadon át két ágon fejlődött az autómotorok családfája: az egyik a az Otto-motor (Nicolaus August Otto 1876-ban építette első motorját), a személyautók máig legelterjedtebb erőforrása, a másik Rudolf Diesel találmánya, a dízelmotor. A nyolcvanas évektől általánossá vált a benzinmotorokkarburátorait - a Bánki-Csonka magyar mérnökpár találmányát -, mechanikus injektorait felváltó elektronikus vezérlésű befecskendezők alkalmazása, amelyek központilag vagy - a drágább, nagyobb teljesítményű, illetve újabb konstrukciójú autóknál - hengerenként külön-külön "lövik be" az üzemanyagot a keverékképzésre szolgáló szívócső(vek)be.
GDI_engine.gif (9764 bytes)

A Mitsubishi a GDI-motor megalkotásával - ezzel kapcsolatban közel 200 szabadalma áll oltalom alatt - tovább lépett: egyesítve a benzinmotorok és a dízelmotorok előnyös tulajdonságait, az üzemanyagot közvetlenül az égéstérbe juttatják el, s a keverék képzése a dugattyú fölötti térben történik. A legoptimálisabb áramlás és égés eléréséhez a dugattyú tetején egy különleges formájú "kelyhet" alakítottak ki.
GDIanim.gif (185385 bytes)
A GDI-motor négy legfontosabb eleme:

- függőlegesen az égéstérbe
  torkolló    szívócső
- nagy nyomású benzinpumpa
- a benzin örvénylő áramlását
  biztosító nagy nyomású
  befecskendező
- különleges kialakítású dugattyú.


A benzinmotorok szokásos 15:1 arányú levegő-benzin keveréke helyett a GDI-motor igen széles működési tartományban rendkívül szegény, kb.40:1 arányú keveréket használ. Az 50 bar nyomással működő befecskendező nem csak a keverék arányát, hanem a befecskendezés időpontját és a bespriccelt "benzinfelhő" alakját is képes változtatni a szükséges teljesítmény függvényében.

Alacsony terhelés (1. ábra) esetén közvetlenül a sűrítési ütem vége előtt lövi be a benzint az injektor, míg nagyobb teljesítmény-igénynél (2. ábra) már a szívó ütemben megkezdődik az üzemanyag befecskendezése, az optimális, homogén keverék kialakítása. Ezzel a megoldással alapjáraton 40, alacsonyabb fordulatszám-tartományban, s főként városi forgalomban 25 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el a szokásos benzinmotorokhoz képest, a széndioxid (CO2) kibocsátás pedig 20 százalékkal alacsonyabb.

Ábra 1.

superior_illust.gif (4164 bytes)

Ábra 2.

ultralean_illust.gif (3863 bytes)

Azonos fizikai paraméterekkel rendelkező hagyományos benzinmotorokkal összehasonlítva a GDI-motor átlagosan 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot igényel, miközben 10 százalékkal nagyobb teljesítményt és nyomatékot produkál. Hasonló jellemzőkkel bíró dízelmotorral összevetve a GDI-erőforrás 85 százalékkal nagyobb teljesítményt szolgáltat, ugyanakkor 7 százalékkal kevesebb üzemanyagra van szüksége, legalább 8 százalékkal könnyebb és mintegy 40 százalékkal olcsóbb az előállítása.
Az európai piacra szánt Mitsubishi GDI-motornak speciális követelményeknek is meg kellett felelnie:

- gyorsabban vezetünk, de alacsonyabb fogyasztást várunk az autótól
- már kisebb motor-fordulatszámánál is nagy nyomatékot szeretnénk
- nagyon magas az európai benzin kéntartalma

Az első követelmény teljesítése érdekében a befecskendező fúvókát meredekebb szögben építették be a hengerfejbe, és a nagy teljesítményű üzemmódban egy kicsivel előbb kezdődik a benzin "belövése", mint a japán piacra gyártott GDI-motoroknál.

A nagyobb induló nyomaték érdekében alacsony fordulatszámon a GDI két üzemmódját kombinálják: szívóütemben "érkezik" az első benzinadag a hengerbe, majd a sűrítési ütem égén újabb befecskendezés történik. Az eredmény: 55 százalékkal magasabb induló nyomaték, mint a hagyományos motoroknál! Ez a működési mód 3000-es fordulatszámig biztosítja az erőteljes gyorsítást.

Nagyobb fejtörést okozott az Európában használatos benzin igen magas kéntartalma. A mediterrán országokban legalább ötször, máshol kétszer-háromszor annyi kén található a benzinben, mint a svéd, finn vagy japán üzemanyagban. Az általánosan alkalmazott háromutas katalizátorok Lambda-szondája a hagyományos kb. 15:1 arányú levegő:benzin keverék kezelésére hivatott. A GDI-motor nagy levegőtartalmú (40:1) keverékében keletkező nitrogénoxid ártalmatlanná tételére egy szelektív katalizátort kellett beépíteni a kipufogó rendszerbe, amely ellenáll a magas kéntartalomnak. Az európai GDI-motorváltozat a háromutas és a szelektív katalizátorral együtt teljesíti a jelenleg érvényes előírásokat, s ha a benzin kéntartalmát az északi államokban elfogadott szintre csökkentik, a kipufogógáz tisztasága tovább javul.

Már több mint 1 millió GDI-motorral felszerelt Mitsubishi közlekedik szerte a világban.

Ez a motor a XXI. évszázad erőforrása!

 

 
 
Lezárt szavazások
 

 
Dumadoboz
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak