A termék rövid leírása: a második, a katalizátor után elhelyezkedő (kipufogó-katalizátor között), Oxigén szenzor helyettesítésére szolgáló elektromos alkatrész. Univerzális, elméletileg minden 1996. január 1-től OBDII (On Board Diagnostic system) rendszerrel rendelkező autóba beépíthető.
Ez egy igen hasznos alkatrész, amit több célból használhatunk az autónkban:
- Hibás szenzor helyettesítésére (ugyanis ez sokkal olcsóbb mint egy új szenzor).
- Valaki, teljesítmény növelés miatt, ki szeretné hagyni a katalizátort úgy az autójából, hogy ne kapjon hibaüzenetet az ECU-tól (motorvezérlő elektronikától). Ez persze ejnye bejnyével jár hisz a katalizátor hiányában nem tisztul a kipufogógáz és környezetszennyezést követünk el, valamint ha ennek hiányában visszük zöldkártyára a járművet tuti nem megyünk át a vizsgán......
Előnyei:
- Olcsó: 6.000 Ft (Egy új szenzor minimum 15.000 Ft)
- Örökéletű (A hagyományos szenzort 100.000 km után javasolják cserélni)
- Vízálló
- Ikercsöves rendszernél két szenzort is tud helyettesíteni.
- Könnyű beépítés.
Hátrány: Ha tönkremegy a katalizátorunk, nem kapunk hibakódot!!!
Még egy fontos dolog. Ha teljesen ki akarjuk iktatni a régi szenzorunkat akkor szükségünk lesz még egy fűtőszál szimulátorra is, ugyanis ennek a hiánya szintén hibakódot eredményezhet. Ez a fűtőszál alap esetben arra szolgál hogy az oxigén szenzort üzemi hőmérsékletre hevítse (250-350 °C). Ez egy nagyon egyszerű dolog csak egy nagyobb teljesítményű ellenállás aminek az ára kb. 200 Ft.
A beépítés nagyon egyszerű. Én a sebváltónál bontottam meg a burkolatot, mert itt található a szenzor csatlakozója. Szereztem be masszív, lengő, 5 pólusú DIN dugókat, némi forrasztás és máris közvetlenül itt kapcsolhattam rá a szimulátort az ECU-ra.
Itt láthatjátok a szimulátor elvi bekötését:
Kábel kiosztás az Eclipse oxigén szenzoránál (4 vezetéket tipus):
- Kék: jel (signal)
- Fehér: test (ground)
- Fekete: +12V
- Fekete: fűtőszál (heater)
Beépítés menete:
- A két fekete vezeték közül voltmérő segítségével azonosítsuk a 12V-os ágat.
- Vegyük le az aksiról a negatív sarut!!! (esetleges rövidzárlat elkerülése miatt)
- Blankoljuk a fehér test kábelt (de ne vágjuk el!!!) és csatlakoztassuk ide a szimulátor fekete kimenetét.
- Blankoljuk a +12V-os kábelt (de ne vágjuk el!!!) és csatlakoztassuk ide a szimulátor piros kimenetét.
- Vágjuk el a kék, jel továbbító kábelt, és kössük az ECU-hoz tartó végre (ne a szenzor végére!!!) a szimulátor fehér kimenetét.
- Rögzítsük a szimulátort.
- Szigeteljük a szabad drót végeket.
- Tegyük vissza az aksira a sarut.
- A szimulátor LED-je sikeres beépítés esetén villog.
A fenti beépítést természetesen mindenki a saját felelősségére hajtsa végre. Az esetleges hibákért, károkért felelősség nem vállalok. Csak az álljon neki akinek van egy kis jártassága az ilyen műveletekben, egyébként bízza szakemberre a dolgot!! Ha valami nem világos, vagy nem voltam érthető szívesen segítek. Nekem kifogástalanul működött!!! |