Mitsubishi Eclipse
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
2012.09.10.

Képtár: Club 3G (44)



2012.05.02.

Képtár: Club 3G (43)



2012.01.12.

Képtár: Club 3G (42)



2011.10.09.

Képtár: Club 3G (41)



2011.08.01.

Képtár: Club 3G (40)

 
 
 
 
A Mitsubishi Eclipse története

MITSUBISHI ECLIPSE

A Mitsubishi Eclipse egy kétajtós 4 üléses sportkocsi, melynek gyártása 1989-ben kezdődött, „balkormányos” piacra, beleértve az egyesült államokat Kanadát és Taiwan-t. A Mitsubishi Motors és a Chrysler Corporation (napjainkban Daimler Chrysler) szoros üzleti kapcsolatának a gyümölcse volt még a hasonló fölépítésű Eagle Talon és Plymouth Laser is. Ez a társulás Diamond-Star Motors vagy DSM néven vált ismertté.

 

Történelmi háttér:

 

A Mitsubishi a 80-as évek elején a Starion kifejlesztésével és eladásával szerzett tapasztalatokat a sportkocsi gyártás területén.

A amerikai piacon a  Chrysler égisze alatt értékesített autókat, így a Starion, a Chrysler Conquest névre hallgatott. A Starion-t ugyanolyan minőségű és színvonalú autóként kínálták, mint a fő konkurensei közé tartozó Mazda RX-7, Toyota Supra és Nissan 300ZX Japán sportkocsikat.

Az amerikai piacon a Mitsubishi kínálatában, 1982 és1990 között, más sportkocsi nem is szerepelt. 1986-ban a Chrysler befejezte a Dodge Daytona néven futó Laser sport-coupe gyártását.

1985 októberében a Mitsubishi Motors és a Chrysler megalapított egy új közös gyártó csoportot a Diamond-Star Motors-t (DSM). A gyár székhelye az Illinois-i Normal, ahol elsősorban amerikai piacra gyártottak. Innen gördült ki az első Mitshubishi Eclipse, Eagle Talon, és Plymouth Laser.

 

Modellek:

 

Az Eclipse-nek 4 különböző generációja van: az első kettő (1G és 2G) szoros kapcsolatban van egymással, és sok elemük megegyezik, míg a harmadik (3G) egy teljesen új alapra épülő széria, itt már a legtöbb elem nem kompatibilis az első két generációval. A negyedik (4G) 2005 júniusától vált elérhetővé.

 

1990–1994 (1G) Mitsubishi Eclipse, Eagle Talon, és Plymouth Laser

 

 

Áttekintés:

 

Az első generáció egy 4 hengeres sport coupe volt, mely négyféle változatban volt elérhető. A három alap típus első kerék meghajtású (FWD-front wheel drive) volt, míg a csúcs kategóriát egy négykerék meghajtású (AWD-all wheel drive) képviselte. A négy kerék meghajtásút illetve az első kerék meghajtású csúcs változatát turbó mototrokkal szerelték.

Az autó a gyártás folyamán kisebb változtatásokon ment keresztül. 1992-1994 korszerűsítették a külsejét, így ezek már könnyen megkülönböztethetőek voltak az előző modellektől.

 

Változatok:

 

A gyártás időtartama alatt mind a 4 tipus elérhető volt, illetve a négykerék meghajtású csak 1990 második felétől.

 

  • Eclipse:  alap FWD modell, 92 lóerős 1.8 literes 8 szelepes SOHC 4G37 szívó motorral szerelve.
  • Eclipse GS: az alap FWD modell kis mértékű továbbfejlesztése
  • Eclipse GS DOHC: továbbfejlesztett FWD modell, 136 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC 4G63 szívó motorral szerelve**
  • Eclipse GS-T: csúcs FWD modell, 180-195* lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC 4G63T turbó motorral szerelve
  • Eclipse GSX: AWD modell 180-195* lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC 4G63T turbó motorral szerelve

* 1990-ben a manuális váltóval szerelt típusok 190 lóerősek, 1991-től 195 lóerősek voltak. Az automataváltósak, köszönhetően a kisebb benzin befecskendezőnek és a turbónak, 180 lóerővel rendelkeztek.

** 1994-ig a DSM még nem jött ki a 420A motorjával, ezeket csak a második generációs típusokba építették.

 

A fenti modelleket sokféle variációban lehetett kapni (különböző hajtáslánccal, felszereltséggel és külsővel). Az Eclipse GSX burkolata például teljesen különbözött az alap típustól.

 

Hajtáslánc, erőátvitel:

 

Az Eclipsekbe keresztben beépített I4 (4 hengeres belsőégésű), benzin üzemű, Mitsubishi 4G37 vagy 4G63 motorok kerültek. Az automataváltós típusokban bal oldalra, míg a manuális típusokban jobb oldalra. A 4G63-ban, a vasöntvény motorblokk-alumínium hengerfej kombináció, valamint a forgásiránnyal ellenkezőleg futó kiegyenlítő-tengely, jelentősen hozzájárult a motor vibráció csökkentéséhez. A 4G63 turbós verziója alacsonyabb, 7.8-as sűrítési aránnyal rendelkezett, mint az alap szívómotor (9.0). A dugattyúk alatt, a nagyobb hőterhelés és igénybevétel miatt, a megfelelő kenés érdekében, olajbefecskendezők találhatóak.

Az összkerék meghajtású AWD modellek rendelkeznek LSD-vel (Limited Slip Differential), szó szerint korlátozott elfordulású (csúszású) osztóművel. Az LSD feladata, pl. kanyarodáskor fellépő, az egyes kerekek között kialakult nyomatékkülönbségek kiegyenlítése, szabályozása.

 

Díjak:

 

Az Eclipse turbó 1989-1992-ig a Car and Driver magazin top10-es listáján szerepelt.

 

1995–1999 (2G) Mitsubishi Eclipse, (1995–1998) Eagle Talon

 

 

Áttekintés:

 

A második generáció az 1G sikerei után is a piac fókuszában maradt, bár ehhez hozzájárult az új stílus, a bővített motorválaszték, valamint az új nyitható tetejű Spyder.

A turbóval szerelt motorok erősebbek voltak elődjeiknél (210 lóerő), illetve a Mitsubishi motorok mellet megjelent a Chrysler Neon-ja is, amit elsősorban a nem turbós típusokba építettek.

A Talon gyártását 1998-ban végleg befejezték.

 

Változatok

 

Az Eclipse 7 változatban volt elérhető: Alap (csak 1996 közepétől), RS, GS, GS Spyder,  GS-T, GS-T Spyder, GSX

 

  • Eclipse: alap FWD modell, 140 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC Chrysler 420A motorral szerelve.
  • Eclipse RS: az alap FWD modell továbbfejlesztése 140 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC Chrysler 420A motorral szerelve.
  • Eclipse GS: továbbfejlesztett FWD modell, 140 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC Chrysler 420A motorral szerelve.
  • Eclipse GS Spyder: nyitható tetejű FWD modell, 141 lóerős 2.4 literes 16 szelepes SOHC Mitsubishi 4G64 motorral szerelve.
  • Eclipse GS-T: keménytetős FWD modell, 210 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC Mitsubishi 4G63 turbó motorral szerelve.
  • Eclipse GS-T Spyder: nyitható tetejű FWD modell, 210 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC Mitsubishi 4G63 turbó motorral szerelve.
  • Eclipse GSX: : AWD modell, 210 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC Mitsubishi 4G63 turbó motorral szerelve.

Az egyes változatok különbőző felszereltségűek voltak:

 

  • Alap: fordulatszámmérő nincs, hátsó páramentesítő nincs, normál antennna, 14” acél felni dísztárcsával
  • RS: fordulatszámmérő, 14” könnyűfém felni, opcionálisan választható spoiler
  • GS/GS Spyder: motoros antenna, mélyebbre engedett burkolati elemek, ködlámpa, tempomat, színrefújt kilincsek, 16” könnyűfém felnik, spoiler, hátsó ablakmosó (Spyder-nél nincs)
  • GS-T: 16” 5 küllős könnyűfém felnik, nagyobb spoiler (csak 1997-től)
  • GS-T Spyder: 16” 5 küllős könnyűfém felnik
  • GSX: 16” könnyűfém felnik (1996-ig), 17” könnyűfém felnik (1997-től), nagyobb spoiler (csak 1997-től)

1997-ben frissítettek az autó megjelenésén, mely inkább agresszivitást sugallt mint klasszikus formákat. Kisebb változtatásokon esett át a fényszóró is. A ködlámpa kisebb és kör alakú lett.

 

A gyártás befejezéséig (1998-ig), a Talon 4 változatban volt elérhető: Alap, ESi, TSi, Tsi AWD.

 

  • Talon: ugyanaz mint az Eclipse alap típusa
  • Talon Esi: ugyanaz mint az Eclipse RS és GS
  • Talon Tsi: ugyanaz mint az Eclipse GS-T
  • Talon Tsi AWD: ugyanaz mint az Eclipse GSX

Az egyes változatok felszereltsége hasonló képpen alakult mint az Eclips-é.

 

Volt egy egyedi, csak néhány európai országban forgalmazott, példánya is a 2G-s Eclipsnek. Ezeket az 1G-nél megismert Mitsubishi 4G63 szívó motorral szerelték, valamint az európai normáknak megfelelően a hátsó irányjelzője sárga színű volt.

 

Hajtáslánc, erőátvitel:

 

A második generációs Eclipsekbe keresztben beépített, benzin üzemű, 4 hengeres Chrysler 420A, Mitsubishi 4G64 vagy 4G63 motor került. A motorok elhelyezése ugyanúgy történt mint az 1G-s Eclipse-nél. A 420A-val szerelt autókban a motor a jobb oldalra és valamivel hátrébb került a vázban.

Mindegyik típusú motorra jellemző volt, a vasöntvény motorblokk-alumínium hengerfej kombináció, ellenben a kiegyenlítő-tengelyt csak a Mitsubishi 4G63/4G64 használta. A turbós verziók sűrítési aránya 8.5-re módosult, illetve kisebb turbót kaptak (Garret T25).

Az AWD típus hasonló váltórendszerrel rendelkezett, mint az 1G-s AWD.

 

2000–2005 (3G) Mitsubishi Eclipse

 

 

Áttekintés:

 

1999-ben a harmadik generációs Eclipse gyökeres változáson esett át, mely változás alapja a Mitsubishi 1998-as SST tanulmányautója volt.

 

      

 

 A 4G63-at felváltották a 150 lóerős, 4 hengeres, 2.4 literes, 16 szelepes SOHC (4G64) és 205 lóerős, 6 hengeres, 3.0 literes, 24 szelepes SOHC (6G72) motorok. Az AWD típus megszűnt. A felfüggesztések precízebb beállítása jelentősen javított a vezetési élmény minőségén. Kiforrot letisztult formák jellemzik.

A 3G már nem tartozik a DSM-hez, hajtáslánca a 8. generációs Galant-é. Csekély súlygyarapodását az előző generációkhoz képest, nagyon jól kompenzálja a V6-os motor erje.

2001-ben a teljesítményét lecsökkentették 200 lóerőre, ugyanis a Mitsubishi, California állam károsanyag kibocsájtási értékeihez igazította az összes modelljét.

 

Változatok:

 

Az Eclipse 7 változatban volt elérhető: RS, GS, GS Spyder,  GT, GT Spyder, GTS, GTS Spyder (a GTS csak 2003-tól kapható). Mindegyik modell elsőkerék meghajtású (FWD).

 

  • Eclipse RS/GS: alap modell, 150 lóerős 2.4 literes 16 szelepes SOHC Mitsubishi 4G64 motorral szerelve.
  • Eclipse GS Spyder: nyitható tetejű FWD modell, 150 lóerős 2.4 literes 16 szelepes SOHC Mitsubishi 4G64 motorral szerelve.
  • Eclipse GT: keménytetős FWD modell, 205 lóerős 3.0 literes 24 szelepes SOHC Mitsubishi 6G72 motorral szerelve.
  • Eclipse GT Spyder: nyitható tetejű FWD modell, 205 lóerős 3.0 literes 24 szelepes SOHC Mitsubishi 6G72 motorral szerelve.
  • Eclipse GTS: keménytetős FWD modell, 210 lóerős 3.0 literes 24 szelepes SOHC Mitsubishi 6G72 MVIM (Mitsubishi Variable Induction Management) motorral szerelve.
  • Eclipse GTS Spyder: nyitható tetejű FWD modell, 210 lóerős 3.0 literes 24 szelepes SOHC Mitsubishi 6G72 MVIM (Mitsubishi Variable Induction Management) motorral szerelve.

ECU változatok:

  • Fed Specs: 1999 augusztusától 2000 októberéig gyártott GT típusok 205 lóerővel, ismertetője az egy katalizátor és két oxigénszenzor (egy a katalizátor előtt, egy pedig utána)
  • Cali Specs: 2000-től a szigorúbb California-i károsanyag kibocsájtás mértéke a mérvadó. Innentől csak ez a fajtája fut a GT-nek. Jellemzője az 5 lóerős csökkenés, a három katalizátor és a négy oxigénszenzor.

2006– napjainkig (4G) Mitsubishi Eclipse

 

 

A negyedik generációs Eclipse-t a 2005-ös Detroit-i autó kiállításon mutatták be. Az új modellt a 263 lóerős 3.8 literes MIVEC V6-os és a 165 lóerős 2.4 literes I4-es motorokkal szerelték, amiket a Mitsubishi szállított. Az új 4G-t csak elsőkerék meghajtású változatban gyártják, annak ellenére, hogy  a koncepció modell egy 4 kerék meghajtású volt.

 

Változatok

 

Az Eclipse 5 változatban elérhető: GS, GS Spyder,  GT, GT Spyder, GTS, GTS Spyder (a GTS csak 2003-tól kapható). Mindegyik modell elsőkerék meghajtású (FWD).

 

  • Eclipse GS: alap modell, 162 lóerős 2.4 literes 16 szelepes SOHC Mitsubishi 4G69 motorral szerelve.
  • Eclipse GS Spyder: nyitható tetejű FWD modell, 162 lóerős 2.4 literes 16 szelepes SOHC Mitsubishi 4G69 motorral szerelve.
  • Eclipse GT: keménytetős FWD modell, 263 lóerős 3.8 literes 24 szelepes SOHC Mitsubishi 6G75 motorral szerelve.
  • Eclipse GT Spyder: nyitható tetejű FWD modell, 260 lóerős 3.8 literes 24 szelepes SOHC Mitsubishi 6G75 motorral szerelve.
  • Eclipse SE: extra felszereltség, keménytetős  FWD modell, 263 lóerős 3.8 literes 24 szelepes SOHC Mitsubishi 6G75 motorral szerelve.

 A modellek alap csomagjai és választható extrái:

 

  • GS alap: manuális vagy automata sportronic váltó, 140W-os HiFi 6 hangsugárzóval, 17” könnyűfém felni, immobilizer, autó-off fényszórók, elektromos ablakemelők, központi zár, klíma, 2db 12V-os csatlakozó, ABS, hátsó spoiler, 6 légzsák, dönthető hátsóülések
  • GS extrák: napfénytető, 650 W-os HiFi 8 hangsugárzó + subwoofer, 6 lemezes CD váltó, kormányra rögzített audio vezérlés, külső hőmérő, iránytű, króm visszapillantó tükrök, 5 részes spoiler szett
  • GS Spyder alap: 2007-től
  • GS Spyder extrák: fűthető bőrülések és tükrök, külső hőmérő, iránytű
  • GT alap: 6 sebességes manuális vagy 5 sebességes automata sportronic váltó, 140W-os HiFi 6 hangsugárzóval, 17” könnyűfém felni, immobilizer, autó-off fényszórók, elektromos ablakemelők, központi zár, klíma, 2db 12V-os csatlakozó, ABS, hátsó spoiler, 6 légzsák, dönthető hátsóülések, toronymerevítő, ködlápák, külső hőmérő, iránytű, kipörgésgátló
  • GT extra: sport csomag 18” 7 küllős könnyűfém felnivel, napfénytető, 650 W-os HiFi 8 hangsugárzó + subwoofer, 6 lemezes CD váltó, kormányra rögzített audio vezérlés, bőrülések, 8 ponton állítható vezető oldali ülés, fém pedálok, fűthető visszapillantó tükrök, 5 részes spoiler szett
  • GT Spyder alap: 2007-től
  • GT Spyder extra: sport csomag 18” könnyűfém felnivel, 6 ponton motorosan állítható vezető oldali ülés, fűthető bőrülés és visszapillantó tükör, alumínium pedálok, automata klíma, szélterelő
  • SE : GT alap plusz 18” 7 küllős könnyűfém felni, 5 részes spoiler szett
 

 
 
Lezárt szavazások
 

 
Dumadoboz
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!