Mitsubishi Eclipse
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
2012.09.10.

Képtár: Club 3G (44)



2012.05.02.

Képtár: Club 3G (43)



2012.01.12.

Képtár: Club 3G (42)



2011.10.09.

Képtár: Club 3G (41)



2011.08.01.

Képtár: Club 3G (40)

 
 
 
 
Érdekességek
Érdekességek : Mitsubishi GDI - Közvetlenül a harmadik évezredben

Mitsubishi GDI - Közvetlenül a harmadik évezredben

forrás: kocsiauto.hu  2006.11.04. 20:11

A Mitsubishi az 1995-ös frankfurti autószalonon mutatta be szenzációs alkotását, három évtizedes intenzív fejlesztőmunka eredményét, a közvetlen befecskendezéses GDI (GasolineDirectInjection) benzinmotort, amelyet a világon elsőként - számtalan díj, elismerés után - immár sorozatban gyárt


  
Egy évszázadon át két ágon fejlődött az autómotorok családfája: az egyik a az Otto-motor (Nicolaus August Otto 1876-ban építette első motorját), a személyautók máig legelterjedtebb erőforrása, a másik Rudolf Diesel találmánya, a dízelmotor. A nyolcvanas évektől általánossá vált a benzinmotorokkarburátorait - a Bánki-Csonka magyar mérnökpár találmányát -, mechanikus injektorait felváltó elektronikus vezérlésű befecskendezők alkalmazása, amelyek központilag vagy - a drágább, nagyobb teljesítményű, illetve újabb konstrukciójú autóknál - hengerenként külön-külön "lövik be" az üzemanyagot a keverékképzésre szolgáló szívócső(vek)be.
GDI_engine.gif (9764 bytes)

A Mitsubishi a GDI-motor megalkotásával - ezzel kapcsolatban közel 200 szabadalma áll oltalom alatt - tovább lépett: egyesítve a benzinmotorok és a dízelmotorok előnyös tulajdonságait, az üzemanyagot közvetlenül az égéstérbe juttatják el, s a keverék képzése a dugattyú fölötti térben történik. A legoptimálisabb áramlás és égés eléréséhez a dugattyú tetején egy különleges formájú "kelyhet" alakítottak ki.
GDIanim.gif (185385 bytes)
A GDI-motor négy legfontosabb eleme:

- függőlegesen az égéstérbe
  torkolló    szívócső
- nagy nyomású benzinpumpa
- a benzin örvénylő áramlását
  biztosító nagy nyomású
  befecskendező
- különleges kialakítású dugattyú.


A benzinmotorok szokásos 15:1 arányú levegő-benzin keveréke helyett a GDI-motor igen széles működési tartományban rendkívül szegény, kb.40:1 arányú keveréket használ. Az 50 bar nyomással működő befecskendező nem csak a keverék arányát, hanem a befecskendezés időpontját és a bespriccelt "benzinfelhő" alakját is képes változtatni a szükséges teljesítmény függvényében.

Alacsony terhelés (1. ábra) esetén közvetlenül a sűrítési ütem vége előtt lövi be a benzint az injektor, míg nagyobb teljesítmény-igénynél (2. ábra) már a szívó ütemben megkezdődik az üzemanyag befecskendezése, az optimális, homogén keverék kialakítása. Ezzel a megoldással alapjáraton 40, alacsonyabb fordulatszám-tartományban, s főként városi forgalomban 25 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el a szokásos benzinmotorokhoz képest, a széndioxid (CO2) kibocsátás pedig 20 százalékkal alacsonyabb.

Ábra 1.

superior_illust.gif (4164 bytes)

Ábra 2.

ultralean_illust.gif (3863 bytes)

Azonos fizikai paraméterekkel rendelkező hagyományos benzinmotorokkal összehasonlítva a GDI-motor átlagosan 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot igényel, miközben 10 százalékkal nagyobb teljesítményt és nyomatékot produkál. Hasonló jellemzőkkel bíró dízelmotorral összevetve a GDI-erőforrás 85 százalékkal nagyobb teljesítményt szolgáltat, ugyanakkor 7 százalékkal kevesebb üzemanyagra van szüksége, legalább 8 százalékkal könnyebb és mintegy 40 százalékkal olcsóbb az előállítása.
Az európai piacra szánt Mitsubishi GDI-motornak speciális követelményeknek is meg kellett felelnie:

- gyorsabban vezetünk, de alacsonyabb fogyasztást várunk az autótól
- már kisebb motor-fordulatszámánál is nagy nyomatékot szeretnénk
- nagyon magas az európai benzin kéntartalma

Az első követelmény teljesítése érdekében a befecskendező fúvókát meredekebb szögben építették be a hengerfejbe, és a nagy teljesítményű üzemmódban egy kicsivel előbb kezdődik a benzin "belövése", mint a japán piacra gyártott GDI-motoroknál.

A nagyobb induló nyomaték érdekében alacsony fordulatszámon a GDI két üzemmódját kombinálják: szívóütemben "érkezik" az első benzinadag a hengerbe, majd a sűrítési ütem égén újabb befecskendezés történik. Az eredmény: 55 százalékkal magasabb induló nyomaték, mint a hagyományos motoroknál! Ez a működési mód 3000-es fordulatszámig biztosítja az erőteljes gyorsítást.

Nagyobb fejtörést okozott az Európában használatos benzin igen magas kéntartalma. A mediterrán országokban legalább ötször, máshol kétszer-háromszor annyi kén található a benzinben, mint a svéd, finn vagy japán üzemanyagban. Az általánosan alkalmazott háromutas katalizátorok Lambda-szondája a hagyományos kb. 15:1 arányú levegő:benzin keverék kezelésére hivatott. A GDI-motor nagy levegőtartalmú (40:1) keverékében keletkező nitrogénoxid ártalmatlanná tételére egy szelektív katalizátort kellett beépíteni a kipufogó rendszerbe, amely ellenáll a magas kéntartalomnak. Az európai GDI-motorváltozat a háromutas és a szelektív katalizátorral együtt teljesíti a jelenleg érvényes előírásokat, s ha a benzin kéntartalmát az északi államokban elfogadott szintre csökkentik, a kipufogógáz tisztasága tovább javul.

Már több mint 1 millió GDI-motorral felszerelt Mitsubishi közlekedik szerte a világban.

Ez a motor a XXI. évszázad erőforrása!

 

 
 
Lezárt szavazások
 

 
Dumadoboz
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?